Monday, June 20, 2011

soklan femes masa sekolah dulu2

soalan popular masa kat sekolah yang para cikgu suker tanye

1. nanti dah besar nak jadi aper?

2. apa awak suka buat masa lapang?

kalau dah namanya budak sekolah, mesti macam2 ragam diorang bercerite. so, common answer adalah cikgu, doktor, cikgu, doktor...itu jer yang selalunya...

mungkin diorang dah malas nak pikir dah.asyik tanya soklan yang sama. lagi satu, mungkin ada yang malu nak bagitau pasal cita2 diorang tuh.

so, aku selalu tak tahu nak jawab ape lagi entah masa cikgu aku tanya dulu tuh.

senang aku jawab cikgu jer masa tiap kali ditanya. settle. dalam class tu hmpir 90% yang jawab nak jadik cikgu. of course pemikiran diorang sama. sebab soklan tu jer kan.


soklan kedua pulak yang femes adalah apa awak suka buat masa waktu lapang?...

disebabkan soklan tu femes sangat, so jawapannya mesti lah femes jugak kan.

bese lah, budak2 skola kan...penyakit segala apa suma menjangkit jangkit.haha!

seingat aku hampir lebih daripada separuh budak kelas aku cakap hobinya kumpul setem. bukan 'stim'..stim tu laen dan dah membawa maksud laen...h0ho...

sebenarnya aku pun sama jugak dengan diorang...hentam kumpul setem. alarh, bukan kumpul setem betol2 banyak pun. sikit jer. itupun habis sampul surat ayah ngn mak aku yang aku gunting. sebab nak amik setem tuh...bila dah fedup, hilang ntah kemana setem tuh.

perkataan lain yang aku dengar tentang hobi ialah maen basikal...laen tu adalah jugak..tapi yang paling popular benda2 tu jer lah..

haish~~ teringat masa zaman sekolah rendah dulu. cinta munyet, gaduh2, maen kejar2, merajuk..suma ader...

then, g skolah dengan rambut panjang. aku suka tyme mak aku yang dandan rambut aku masa aku nak g skolah dulu. kompem smpai umah ikatan tak kendur. tapi masa tu nenek aku yang tolong dandankan, baru jer class pertama, aku dah rasa tak selesa...hehe..sebab ikatannye longgar.aku asik cangkung tepi krusi celah2 kawan aku sebab nak betulkan balik rambut aku tu..dah lah rambut panjang...serebet jer aku rasa masa tuh. haha!

watever,tq nenek sebab dah tolong siapkan saya skolah masa tuh.

untuk mak dan abah tersayang, terima kasih yang tak terhingga. bersusah payah dalam membesarkan, mendidik, mencari rezeki halal untuk kami semua. selamat hari bapa untuk abah yang maintain hensem. untuk mak yang maintain muda, selamat hari ibu jugak walaupon dah lepas hari ibu..xoxo...

No comments: