Sunday, August 21, 2011

bila tailor sentuh avon kuih



kelebihan mak aku selaku tailor ialah dia sangat terer menjahit. lawa. 10star aku blei bg sbb sgt teliti dan sebab tu ramai customer dia suka tempah kat dia. sekarang ni, dah tinggal 7 hari lagi nak raya. dia macam gelabah jer aku tengok. dah macam time aku nak siapkan final project dulu. agaknya apa sebab aku macam tu...aku tahu, memang aku ni jenis suka kerja postpone2. selagi tak dekat dateline, selagi tu aku wat lembab-lembab sebab aku tak cukup idea. plus, course aku kena create idea yang kreatif, kritis,...sampai tertitis-titis air mata. kencing jangan pikir larh. semua rasa ada.

aku rasa mak aku mempunyai sikap macam tu larh. tp xlar seteruk tu. aku sebab banyak kerja lain nak disiapkan kot. haha. bajet nak cover diri jer. ^-*
baju raya aku jgn tanay lar. kadang2 ry kedua baru dpt pakai. huk2. sian aku kan...last2 disebabkan aku antara yang paling pandai jahit, aku jadik mangsa. tapi tak apa lah, sebab mak aku janji if tolong dia, nanti dia siapkan baju raya aku. penah last year, aku sampai trtidur2 kat kedai jahit dia sebab tolong dia jahit. tolong jahit baju raya adik lelaki. pagi raya leteyh jer.

sebenarnya banyak cerita pasal raya.tapi aku tak nak cerita sangat. malu.haha..
sebenarnya aku nak citer pasal kuih raya mak aku. mak aku ni punyalah kreatif kan tang wat kuih raya. dia bolei bwat kuih sama rasa tapi jenis berbeza. stiap kali raya kami tak bagi dia susah2 buat kuih raya macam biskut2 ni..sebab nanti tak dimakan. bukan apa, rasa sama,rupa beza2..haha...ayah aku kata baik duit modal buat kuih raya tu beli kuih dah siap...

even dia macam tu, tapi dia kalau masak..memang top!. sedap. complete suma. tapi tu lah..time buat biskut raya..xblei blah...pening aku selaku tukang tolong utk cetak n hias kuih tu..entah apa2 ntah..haha...

No comments: